Komiskt...

Ja det är vad livet är. Det är jävligt komiskt jag tror allt att det är någon som spelar ett spratt med oss där uppe. Om man läser mitt allra första inlägg på den här bloggen inser ni nog en av orsakerna till att jag anser att det är komiskt. Precis innan jag visste att jag var gravid väntade jag bara på mensen som aldrig kom för att jag skulle kunna börja med mina p-piller och det är ju jävligt komiskt. Dessutom när saker man håller benhårt vid verkligen inträffar en själv då börjar man verkligen fundera. Jag har alltid sagt att abort är inget för mig jag respekterar dom som gjort det valet men jag skulle aldrig klara av att göra det. Men när jag väl blev gravid blev jag jävligt rädd hur skulle allt bli? Då började jag fundera i dom banorna men inerst inne visste jag att jag aldrig skulle göra det. Men det är konstigt hur saker och ting ändras. 

I fredas var jag å Mikael inne i stan och shopa barnkläder jätte söta men jösses vad det kändes overkligt. Det kändes som jag handlade dock kläder dom är ju sjukt små. Men nu har vi lite i vart fall. Jag hoppas på att kunna komma i väg och handla en barnsäng snart och lite andra saker som man behöver. Efter att vi shopat klart skulle vi gå och äta och Mikael valde ching palace stället som blev nerstängt i brunnsparken för ett tag sedan pga bristande hygien och eftersom det brukar bli lite gnäll om vart vi ska äta tänkte jag att vi skulle bespara varan på det så jag sa oki. Men ojojoj vad jag ångrade det jag blev sjukt dålig. Så ont i magen som jag hade på fredagen har jag aldrig haft i hela mitt liv. Först fattade jag inte vad det var jag trodde först att jag fått ett missfall och blev hysterisk men senare på kvällen visade sig matförgiftnings symtomen. Så dit gåår jag aldrig igen.

Så lördagen stannade jag hemma för säkerhets skull det kunde ju lika väl vart magsjuka det vet man ju inte. Så jag satt hemma hela kvällen tills Maiden fansen kom hem å gnällde för att dom hade lite ont. Vad hade ni räknat med när ni tog ståplats? Så när jag hade bäddat iordning deras sängar och grejat så fint. Har dom bestämmt att åka hem och sova i deras egena sängar i stället. 
Fast de var rätt skönt för då slapp jag vara så förbannat tyst på söndagmorgon när jag skulle upp och jobba. Så igår var efter jobbet var jag och Mikeal och möte min kära syster och en kompis till henne inne i stan. Det var jätte trevligt. 

Idag har jag gått på staden med Linda och kikat lite jag köpte mitt första mamma plagg å tro det eller ej men det var ett linne. Sen köpte jag en bh å duschkräm så inget mer extravagant än så.

I morgon hoppas jag på fint väder igen för då ska min kula till mage få lite färg ute på balkongen hade jag tänkt mig. Men vi får se hur länge jag står ut. 

Nu ska jag gå å hämta tvätten. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0