+-0 dagar kvar

Ja idag var då beräknat förlossningsdatum men min å pojkens  bebis verkar ju inte vara något mönster barn direkt. Då dom flesta barnen brukar ligga med ansiktet vänt mot ryggen så ligger vårat med ansiktet mot magen. Så när jag var hos barnmorskan i dag frågade hon om jag hade haft några värkar å så men en värk för mig ska kännas å göra lite ont. Så jag sa nej. Men när vi hade mätt och lyssnat på hjärtat och jag skulle resa mig upp spände magen sig som fan men de gjorde inte ont. Så jag passa på å fråga bm vad det var för något. Då säger hon att det är en stark sammandragning och hon tyckte att det var lite konstigt att jag inte kände av den  mer än att det spände. så hon sa lite fint där att du kanske kommer in till förlossningen och är helt öppen. Hahaha sa ja de vill jag väl kanske inte med om. Lite förvarning tack. Hon erbjöd sig att titta efter hur öppen jag var. Men med Linda som medföljare avböjde jag. Ska jag göra den sortens undersökning vill jag veta det i förväg. men om jag kommer tillbaka nästa gång så skulle vi kika efter.

Men jag har inte bara vart på mördarcentralen. Jag har ju faktiskt shoppat idag med. Två tröjor, två linnen, två par örhängen, mascara, foundation (eller hur de nu stavas ) och en ny hårborste. Sen var jag, Linda och Stino och åt på jensens böffhus. Lika god mat som vanligt. Efter staden bar det av till Willys å ÖB. Det var nästan så vi inte fick plats i bilen själva när alla påsarna var packade. Men de gick till slut så nu finns det lite mat hemma igen gött de. 
 I morgon blir det tvättning för hela slanten trök eftersom Mikael inte är hemma och kan hjälpa till men jag är ju en power women så jag fixar nog de själv.
Min duktiga handy man fixade avloppet i badkaret för en halvtimma sedan efter min dusch när jag stog med vatten ända upp till knäna. så nu rinner det på fin fint igen. Så i morgon kanske jag till och med unnar mig ett bad vi får se.

Nu blir det sängen...


Kommentarer
Postat av: Christina

Måste säga att jag missa nog den där lampan, köpte du verkligen den?? Blev inget tvättande idag iaf. för T ska till körskolan o plugga (han e lite nervös) o jag ska ju vara i stan kl. 14 igen.. men vi får boka en annan dag bara.. Tack iaf. Puss o Kram

2008-10-29 @ 12:15:07
URL: http://misskissie.blogg.se/
Postat av: mimmie

ja du gumman. kan ju säga att det inte är ngt att rekomendera att komma in helt öppen:P he he jag hade ju krystvärkar i skulltorp med riwerson:P he he så förbered dig på bebis för det behöver inte göra så där ont som man förväntar sig... och fort går det...

2008-10-29 @ 13:25:36
URL: http://mammamimmie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0