En liten luring

Ja de va ju jävla rolig dag det här. Vaknade vid halv tre i natt å kände ett grymt tryck i ryggen. Min första tanke var att jag hade legat konstigt så jag gick upp å var på toa sen gick jag å la mig igen. Men bara efter tre minuter kände jag trycket igen. Men löjlig som man är tänkte jag eh de e väl inget men när det återkom några flera gånger så väkte jag Mikael å sa jag tror att det finns någon som vill ut nu. Så vi gick upp å satte oss å klocka värkarna som var mellan tre och fem minuter. Jag hade inte ont men ringde till förlossningen vid 5 å frågade vad dom ansåg. 
Dom tyckte att vi skulle vara hemma ett tag till å äta lite frukost och ta det lugnt. Men vid 7 började det ändras lite i värkarna och det gjorde ont så då ringde vi å sen åkte vi in.
Dom tog ctg kurva och lyssnade och allt såg bra ut. Jag hade regelbundna värkar men inte så kraftiga. Så kollade bm hur pass öppen jag var å det kändes rätt dumt när hon säger 1 cm. Så hon ordinerade lite promenad runt östra. Jippi tur för oss att vädret var bra. Sen när vi kom tillbaka lyssnade dom på hjärtat och kollade lite. Sen vid lunch tog vi en ny promenad. Sen var det byte av bm så hon som kom sen kollade hur öppen jag var å då hade jag öppnat mig till hör å häpna 1,5 cm sen gjorde vi en ny ctg kurva och tog ett blodprov å allt såg fin fint ut. Så hon tyckte att det var säkert för oss att åka hem igen å vänta hemma.
Vilket känns mycket bättre vi var på östra från 7.30 till 15.30. Så nu är vi hemma å inväntar på att värkarbetet ska upptas igen. Men de går segt. Vi får väl se om de blir någon bebis i dag eller i natt eller i morgon. Men börjat har de ju gjort.
Känns lite surt bara att få åka hem igen. Men nu blir det till att vila och äta som gäller.

Kommentarer
Postat av: Christina

Du skulle ju köpa en lampa på mio.. =P

Har precis kommit hem från stan.. =) o ska börja laga käk till T nu.. synd på tvättiden där.. Ha en fin kväll Puss o Kram

2008-10-29 @ 18:28:54
URL: http://misskissie.blogg.se/
Postat av: Emma

Snart kommer lilla bebisen :) Wieeee

2008-10-29 @ 18:30:51
URL: http://www.emmafransson.blogspot.com
Postat av: sandra

ÅÅh jag dör vad spännande=) Hoppas ni får det kul!!



Passa på att sova (,jag vet, det är inte lätt) men det är inte lätt att föra barn när man inte sovit på 3 dygn heller (som jag).



Hoppas det går fortare än för mig iaf.



Kraaaaaam å lycka till (var snäll mot mikael nu)

2008-10-29 @ 22:00:15
URL: http://sandraochanders.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Wiiiie, vad spännande! Lycka till :)

2008-10-30 @ 06:19:37
URL: http://amiiiras.blogg.se/
Postat av: bebben

hi hi.. snart snart snart... iiih... vad spännande... snart e du morsa då.. he he

2008-10-30 @ 09:16:44
Postat av: Josephine

Åh det är jättespännande :) Nu kommer den snart. Lycka till.

Kram på er

2008-10-30 @ 10:26:44
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0