Ny design

Efter mycket "klipp å klister" blev det en ny header och ny bakgrund. får väl se när jag ledsnar på denna. Jag vill egentligen haen bakgrund som är fast men det verkar tydligen inte funka på oss som har den här bloggen. Så man får väl nöja sig med det som funkar antar jag.

I natt sov Jonathan i sin säng hela natten för första gången någonsin. Han vaknade 3 gånger men jag har börjat köra med en metod som heter tassmetoden. Det innebär:

"Citat ifrån familjeliv:
Alltid då barnet gråter vid nattning eller vaknar på natten följer man följande rutin:
1) Lyssna först av gråten; är där pauser? tystnar den av sig själv? Ifall gråten blir mera intensiv fortsätt till steg 2
2) Sätt handen stadigt på magen/bröstkorgen/ryggen/sidan beroende på hur barnet sover; visa alltså att pappa/mamma är här men du skall sova nu. Ifall gråten tystnar håll kvar handen en stund men ta bort innan barnet somnar. Ifall gråten inte tystnar steg 3.
3) Smek barnet med stadiga, rytmiska, lugnande rörelser. Ifall gråten tystnar håll kvar handen en stund men ta bort innan barnet somnar. Ifall gråten inte tystnar steg 4.
4) Ta upp barnet i famnen och höll tight upprätt intill kroppen samt ifall barnet är hemskt ledset smek ryggen med stadiga, rytmiska och lugnande tag. Sätt ner i sängen genast då barnet är lugnt men innan det har hunnit somna. Behöll handen på en stund så att barnet känner att du är där."

Det kommer nog ta sin tid men de funkade fast jag fick "gunga" honom lite med handen å sen hålla still för att sedan ta bort den. Men vid 7 hade ja så ont i bröstet eftersom han i normala fall brukar ligga å snutta så då gick jag och hämtade honom.
 Hoppas bara att det håller i sig. Men det gäller att vara stenhård vilket inte direkt är min starka sida.


Kommentarer
Postat av: Christina

Visst kännns de mycket bättre när man lyckats ändra sidan o det faktiskt fungerar.. =) men det finns mycket kvar att lära.. Så jäkla trött idag efter allt jag skulle göra igårkväll o jag blir inte direkt piggare.. Har du något dunder uppiggningsmedel nere hos dig?? Så jag orkar med resten av dagen.. :P Kram

2009-05-13 @ 11:34:15
URL: http://misskissie.blogg.se/
Postat av: Stina

Kolla in filmen om Stoppa barn misshandeln på min blogg. HEMSKT =( Mvh Stina

2009-05-13 @ 22:54:06
URL: http://stiiiinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0