Skadeglädje

En konstig känsla infann sig idag efter telefonsamtalet med läkare. En känsla av makt och fruktan. En känsla som sällan riktas mot mig eller infiner sig i samma mening som mig. Men idag visade det sig att jag hade mer pondus än jag trott. För den där läkaren som vi haft på hudkliniken pratade jag med i fredags för en vecka sen. Då sa jag vänligt MEN bestämt precis vad hon utsatte oss för. Så mycket oro helt i onödan och så alla dessa bortförklaringar. Jag var så himla arg.

Men idag ringde en annan läkare och jag hörde i undertonen att hon laddat för detta samtalet hon hade redan taggarna ut som om jag var en otrevlig person att tala med. Hon den andra läkaren hade bett henne ringa mig så hon slapp. För vi har ju uppenbara komunikationsproblem. Ja sa jag och jag vill inte ha något mer med henne att göra vi förstår ju inte varandra. Nej läkare nr1 hade tydligen mått dåligt hela helgen pga vårat samtal. Jaha synd om henne jag tänker inte be om ursäkt för jag har inte gjort något fel. Är det någonsom ska be om ursäkt är det hon.

I vilket fall som helst var allt som det skulle. Det i hjärnan är en fettvävnad och absolut inget konstigt. Inget att oroa sig för om andra ord. Dom skintagsen i ansiktet ska vi på en bedömning på öron näsa hals den 7 och sen efter det hoppas jag att dom tar bort den i näsan.

Evig väntan...


Kommentarer
Postat av: Linda

Bra att du står på dig gumman!!! Och va skönt att det inte var något allvarlig i hjärnan.. måste vara en stor lättnad för er.. Kanske kan komma förbi på torsdag? vi kan ju höras av på onsdag.



puss och kram

2010-05-29 @ 22:11:38
URL: http://lcbergqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0