2010

Januari:

Hög gravid och trött. Mycket snö hade vi och Jonte började på dagis.


V:31+5

Februari:

Olidlig väntan på det lilla livet som låg i magen. Sen även efter min födelsedag. Vi beställde även en ny soffa.



Mars:

Gipsmage skapades. Mamma kom och tog hand om mig och Jonte. Jag fyllde 24 och fick min grymt efterlängtade cuttlebug. Vår älskade Theo ville äntligen titta ut. Jonte fick sig en fetingbula i pannan. Vår nya soffa kom. Vi köpte ny vagn



April:

Theo fick röntga huvudet. Tröttheten börjar ta ut sin rätt. Nya hörselprov görs. Jonte fick ny frilla.



Maj:

Vi är i slottskogen och kikar på djuren. Jonte fläker sin stortå nagel så illa så dom måste dra ut den. Den knäppa läkaren talar om att dom hittat en förändring i Theos hjärna som dom hittade vid röntgen. Mina första stora blåmärken börjar visa sig.



Juni:

Jag blir akut inlagd på sjukan med ett trombocytvärde som inte ens är mätbart. Kortison behandlingen startar. Jag måste sluta amma. Jaqg kköper ny telefon. Kortison behandlingen funkar inget bra och jag börjar med dropp. Jonte får återigen en fetingbula i pannan. Mina barn åker på semester till falköping



Juli:

Vi var och festade i Robbans stuga på den varmaste dagen på hela året. Mina barn kommer hem igen och Jonte känner knappt igen sin mamma. Läkarna börjar tala om att operera bort min mjälte men experterna säger vänta i 3 månader. Min minsta lillasyster spelar Gothia cup. Vi säljer vår bil



Augusti:

Ett fortsatt evigt springande på sjukan. Jag är på kraftansdag och blir grymt besviken. Jag träffar Anton och hans solstråle.


Kortison fet

September:

Theo får sin diagnos Pai syndrom. Operation bestäms för att ta bort min mjälte. Vi börjar kika på SOA. Jag är på spontan barrunda med Maria. Vi har namnkalas för Theo. jonte får återigen en bula i pannan. Jag blir portad från gymet av mina sjuksköterskor.



Oktober:

Jag träffar kirurgen och det bestämms att min operation kommer ske i början av november. Det bestämms även att det blir snitt. Datum bestäms för operation 2/11. Vi var på plastiken med Theo och där bestämdes att det skulle bli operation innan han börjar på dagis. Jag får vaccination mot lunginflammation. Jonte fyller 2.



November:

Jag blir inlagd på avd 353 B. Opereras och har ont. Men morfin är himla bra grejer det. Jag tar nya prover och dom ligger på 600 dom som inte legat över 50 på hela sommaren. Jonte får ännu en gång en bula i pannan.
Mikael fyller 26. Vi bakar dom första pepparkakorna.



December:

Jag biter av min hörntand och MÅSTE gå till tandläkaren. Vi är på jul på liseberg med Mikaels mamma och pappa. Köper ny bilbarnstol. Jag var på liseberg med Robban. jontes första luciatåg. Jag får äntligen min efterlängtade gadd. Julen spenderades med dom bästa familjerna.



Så gott nytt år nu alla mina kära vänner.
För egen del hoppas jag att mitt år kommer vara mycket mycket bättre än det här året. Det har inte funnits många ljusglimtar år 2010.
Jag ser fram emot beach 2011. Så nu blir det hårdträning till dess.
Vi ses nästa år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0