Namnkalas


Idag har vi haft namnkalas för Theo. Hur trevligt som helst även fast alla inte kunde komma. Men det blev många fina och välbehövliga saker till Theo. Jag vet dock inte vadsom hände för jag glömde helt att ta kort under namnkalaset så jag har fått fotta alla grejer nu i efterhand =O(



Mina fina söner lika som bär


Tröja och byxor i varm mysig tyddy av monster Sarha och Chirre


Tröja, Boddy, byxor och sockar ifrån Mikael och Cattis


Overall och mössa ifrån mormor och moster Hannie


Mössa och mjuka skor ifrån Linda


Boddy och byxor ifrån Nicklas och Lollo med kids


En badbok ifrån farmor och farfar och en bok ifrån Sarha och Chirre


Theos nya gåstol som han fick av Robban, Kenny och Sandra

Tack så jätte mycket för alla grejer dom kommer väl till pass nu när det börjar bli kallt ute. Gåstolen har jag en känsla av kommer bli väl använd.


Den fina dikten syster yster Sarha skrev till Theo:

Theo genom livet hjälper jag dig
nya prövningar står på spel varje dag
du ska först lära dig krypa
jag ska du hålla på din mage
du ska sedan lära dig gå
jag håller då i dina händer
du ska lära dig ord
jag kommer då berätta för dig vad saker heter
du ska lära dig tala
jag kommer då att lyssna till varje ord
genom livet hjälper jag dig
när du sedan blir äldre
och dags för skolan och dess lärdommar
ska jag vara din kunskapskälla och bollplank
sen är det mötet med den stora kärleken
jag kommer då åter lyssna, prata och ge råd
genom livet hjälper jag dig
du blir sedan vuxen och ska stå på egena ben
men med egen erfarenhet och kunskap
stöter du på problem med hyresvärden
eller bara vill berätta om din lycka
ska jag då stå vid din sida
redo att lyssna, stötta och hjälpa
genom livet hjälper jag dig
på alla dess prövningar

din moster
Sarha








Kommentarer
Postat av: Josephine

Åh så skoj med namnkalas och vad fina saker han fick :)

Använder ett program som heter Photoscape :) Riktigt kul faktiskt. Bara tiden och fantasin som sätter gränser :)

Kram på er

2010-09-27 @ 09:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0