Förlossningen.

Värkarna kom igång på riktigt vid 5 på morgonen men bm tyckte att vi skulle vänta lite hemma till.
08:34 Inskrivning CTG tas 145 slag per minut. Samandragningar mellan 3-4 minuters intervall
09:30 Öppen 4cm
09:37 Börjar med lustgas
10:00 Dom sätter en kanyl i armen på mig så att dom kan ta massa blodprover pga min "blödarsjuka"
10:20 Ett nytt blodprov tas
11:55 Meddelas att ett av proven måste tas om. Det tar en halvtimma innan jag får veta om jag kan få EDA eller inte
12:30 Narkosläkaren godkänner EDA
13:30 EDA läggs
14:30 Byte av barnmorska CTG sätts 140 slag per min. Glesare samandragningar. Öppen 8 cm
17:50 Vattnet går
19:30 Samandragningarna har glesnat och värkstimulerande ges börjar även med lustgas igen
20:30 Höjning av värkstimulerande
21:30 Byte av barnmorska
22:30 Värkstimulerande måste höjas till över 200 så läkare kontaktas och godkänner. Huvudet börjar synas
23:15 Jonathan föds. Framstupa kronbjudning
23:25 Placenta kommer spontant
23:30 Bedövning ges för att kunna sys ihop för 2 gradensbristning
03:03 Vi får flytta till BB

Igår var på på storkenmottagningen och tag blodprov på lillgrabben och även hörselprov. Så hör gör han i vart fall. Det kändes som vi var på östra hela dagen men vi var där vid ett å hemma vid fyra. Men tiden går så långsamt fast ändå fort nu när man har saker att göra hela tiden. Sen på kvällen kom Linda en snabbis på besök å henne lyckades Jonathan nästan gasa ihjäl. Haha han kan han vill jag lova Linda satt här med tårar i ögonen.

Idag har våran lilla familj bara vart med varandra vi fick en riktigt mysig "sovmorgon" sen har vi fixat i ordning här hemma och sedan har vi vart på en liten promenad. Han sover mest på dagarna å käkar hela nätterna tur för mig att jag ammar i sängen för fy fan för att behöva gå upp varje gång.


Frågan är vem som härmar vem?



Kommentarer
Postat av: Anonym

fy fan va elak att ta den bilden!!! måste ha funnits någon som var bättre!! Damn you!

2008-11-07 @ 06:51:12
URL: http://lcbergqvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

nä fy fan, kan inte släppa det här.. kan du inte byta!! snällllaaaaa!! pinsamt fan

2008-11-07 @ 06:51:45
Postat av: sandra

haha snyggelinda=)

Låter som en bra förlossning. Sugen på att göra om det eller ska du aldrig mer föda barn? hihi.



Går det bra med lilleplutten?



Kram

2008-11-07 @ 15:44:24
URL: http://sandraochanders.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0