Otäcka anfall

Theo har börjat med en ny grej. Han får "anfall" nu är bara den stora frågan om det är epelepsi eller affektanfall han får. Jag hoppas för allt i världen att det är det sistnämda.

Han skriker tills han blir helt blå sen blir han helt spänd i hela kroppen för att sedan tuppa av och rullar ögonen bakåt för att sedan vara helt okontaktbar i ca 1 min sen dra ett djupt andetag och vara helt borta. Efter ca 5 min är han som vanligt igen. Det är riktigt riktigt läskigt att se. Oftast är det när han ska bada/duscha. Han har ju aldrig varit ett stort fan av det men nu är det ännu jobbigare att utsätta honom för det.

Men på torsdag ska vi till nerologen och prata med henne om vad det kan tänkas vara. När jag ringde till dom och berättade hur det låg till sa dom att det lät som affektanfall eller affektkramp och det är helt ofarligt det är en reflex som små barn utvecklar för att slippa det obehagliga. Många barn får det ofta när dom blir tillsagda och får ett nej. Fast pga Theos sjukdomsbild måste detta utredas mera. Fast det är helt ofarligt är det grymt läskigt att se.
************************************************************************************************
Idag har vi vart på östra jag och Theo. Jag har tagit nya prover och hade ett läkarbesök. Men eftersom Theo med hade ett läkarbesök hos ögon kråkade våra tider så jag fick ringa och säga att jag inte kunde komma på mitt. Theos tårkanal kommer dom vidga senare i höst och vidare undersökningar av ögat. Men skelar gör han inte längre i vart fall inte så mycket som förr. Så lappen hjälper.
Tyvärr missade jag ju min tid hos min mysläkare sokm jag inte träffat sedan operationen så det blev jag faktiskt lite ledsen över. Men min läkare meddelade att jag hade värden som en prinsessa (270) och att dom inte ville se mig mera på hela sommaren. Det tackar vi för. Kroppen sköter sig.


Så här vill jag ju inte gärna spendera en sommar till

Kommentarer
Postat av: madeleine gustavsson

Hej... De låter precis som affekt kramp anfall... Cornleia hade de när hon va mindre å de gick till precis så som du beskriver, obehagligt som fan... Men de växer bort... Vi gjorde undersökningar för att utesluta epilepsi.. Hon hade sitt sista anfall när hon va ca 1 år å 10 månader, de brukar växa bort tills dom blir 2 år. Som tur är så är de ju ofarligt för dom, men jobbigt att se på.. Hoppas att de är det som han har, för er skull :)

Kram Madde

2011-06-14 @ 19:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0