Att det ska vara så svårt...

Jag höll på att ansöka om en ny försäkring till Theo igår. I dagsläget har han bara en olycksfalls försäkring och det täcker inga sjukdommar alls. Vi fick inte teckna någon sjukförsäkring för honom när han var bäbis pga alla outredda sjukdommar. Men det är inte lätt att söka ny försäkring det är mycket som måste kommas ihåg och man får bara förklara kortfattat. Men inget i Theos sjukdomsbild är kortfattat.
Jonte har en superbra försäkring. Han är maxförsäkrad så där är ju inga bekymmer. Men han är ju heller aldrig sjuk så hans försäkring har vi aldrig behövt använda.
Jag har också en ganska bra försäkring nu men den ska jag höja så fort Mikael får ett jobb så försäkringsbeloppen blir högre.
Jag skickade in bilder på mitt ärr i söndags så det ska bli spännande att se om jag kan få en tia för mitt fula ärr.





Igår var jag även och vaccinera mig för influensa så idag är armen lagom öm och orkeslös. Tur att skruttarna är på dagis och leker av sig lite.

jag väntar på annat spännande med och där håller jag tummarna stenhårt.

Kommentarer
Postat av: Josephine

Åh wow, vilket ärr!!! Det kan inte vara meningen att man ska få ett sådant ärr och ingen ersättning. Håller alla tummar för att det går vägen (vilket egentligen skulle vara självklart att det gör).



Ja visst, det är fruktansvärt jobbigt att aldrig få tid till bara oss. Men ännu värre när det känns som att ingen vill ha våra barn, att det mest blir jobbigt och omständigt.

Det är fler av våra vänner som sagt att de gärna tar barnen en dag eller två, men det känns så himla kluvet... vi har ju ändå en familj som borde kunna och vilja, men uppenbarligen inte!



Jaja, tids nog får väl vi också vår beskärda del antar jag :)

Lycka til nu och som sagt, håller alla tummarna :)

Kramkram

2011-11-08 @ 15:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0