Magsjuka

OBS!!!
Inget för känsliga.

Fy fan säger jag bara.
I torsdag fick Jonte feber 39,8 och hade det fram till i lörsdags då fick Theo det 39,2 men han var feberfri på söndag eftermiddag.
I söndags åkte mikael in med Theo till akuten efter ett 20 tal affektanfall varav 5 krampaktiga. Senare på kvällen åkte jag in och bytte med Mikael för han skulle jobba sin första dag på sitt nya jobb. Tyvärr blev det inte så.
7 på morgonen yttrade sig magsjukan från hell. Det bokstavligt talat rann. Släppa en smygfis var inte ens att tänka på. Knipa tills du blev blå var det som gällde. För va fan skulle man säga om olyckan var frame. "Ehh ursäkta mig jag har skitit på mig skulle jag  kunna få en sjukhusskjorta och ett par av dom där extremt sexiga engångstrosorna". Skulle inte tro det va. Tyvärr är det ju så att är du magsjuk vill man ju helst låsa in sig på dass och stanna där resten av dagen. Det funkar inte riktigt på sjukan när man är där med sin son. Så jag fick vackert ringa på sjöterkan titt som tätt för att kunna gå iväg på dass. Det blir lite som walk of shame. För alla på avdelningen vet om att du är magsjuk. Tur i oturen fick vi åka hem vid 10 och då var det bara att gå och lägga sig sen tillbringade jag resten av dagen i sängen. Jag kom upp vid 9 på kvällen med vissa uppehåll för diverse toabesök. Jag kan inte komma ihåg när jag var så dålig sist.
Idag var det mikaels tur han har dock klarat sig från att spy men det betyder inte att han mår bättre för det.
I natt var det Jontes tur en kaskad spya över hela mig, soffan och golvet. Ingen hitt när man mår kass själv kan jag lova. Nu är det bara invänta Theos magsjuka och bara hoppas på att vi har gjort vårat för detta året när det kommer till den biten.
Så nu kurerar vi oss resten av veckan. Dom väntar på sjukhuset att vi ska komma dit och göra ett ekg på Theo men jag vågar inte gå någonstans. Så det blir till att ringa sjukan i morgon igen och meddela att vi inte kan komma dit.

Theo är förövrigt inte utskriven än utan han har permiss så om han får längre eller tätare anfall ska vi åka in igen. Det fanns inte så mycket dom kunde göra. Men han kommer få göra ett nytt EEG för det första var det för mycket störningar på.

Harre gött haj

Kommentarer
Postat av: Josephine

Kan inget annat än att säga KRYA PÅ ER.

Fy för den lede, magsjuka önskar man inte ens sin värsta fiende för det är verkligen döden.

Hoppas ni blir bättre snarast och ta hand om er nu.

Kramkram

2011-09-28 @ 09:22:52
Postat av: Christina

Uach, jag har gått och sprayat hela trapphuset med bakteriedödande och luftrenare :P Näe men krya på er och skicka ett sms om ni behöver något. Puss

2011-09-28 @ 18:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0