Sj, EEG och jobb

Fy satan i tisdags åkte jag till vårgårda för att jobba 12,5 timmar på onsdagen. Sov askasst och var trött som attans på jobbet men lite blev det gjort i vart fall. Jag hittade blandannat passionsblommor på matmagasinet och jisses vad jag har försökt hitta sådana sedan jag fick upp ögonen för dom på tidaholms marknad.



Sen efter jobbpasset skulle jag ta tåget som skulle gå 21,15 men när jag väl står där säger dom att tåget inte kommer förrän 22,50. Jag kan ju då tillägga att det var drygt 13 grader ute och svinkallt. Som tur va kom gulliga Sabina med pojkvän och körde mig till Alingsås så jag fick ta pendeln så jag va väl hemma vid 23,30.

För att idag gå upp 05,30 väcka Theo som för övrigt redan är trött. För idag ska vi göra EEG undersökning och då måste man vara trött för att kunna somna under undersökningen. Vi får väl se hur det går. Vi kanske somnar båda två. 

EEG är en undersökning för att mäta förändringar i hjärnans elektriska aktivitet. Elektrisk aktivitet skapas när nervcellerna i hjärnan kommunicerar med varandra. Genom EEG kan man få information om sjukdomstillstånd som påverkar hjärnans funktion, till exempel epilepsi, demenssjukdomar och hjärnskador. EEG används också för att mäta och karakterisera sömnen.


Kommentarer
Postat av: C

När var det ni skulle få veta resultatet av undersökningen? Antar att du menar på fredag morgon att hänga lite :) Kram

2011-09-01 @ 08:58:12
URL: http://misskissie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0