MVC

Japp vi var på mördarcentralen idag och Mikael fick en chock när det var enh annan barnmorska vi skulle prata med. Fast jag sa det till honom förra gången när jag vart där. För våran barnmorska har semester. Men det gick bra ändå. Hjärtat slog mellan 146-158 slag per minut och "magmåttet" var 29cm så den håller kurvan perfekt. Det växer så det knakar där inne. Men idag spelade vi in hjärtljuden så nu kan vi lyssna när vi vill. Det är jätte mysigt att höra det slå. Vi fick även fylla i en lapp som skulle lämnas till barnavårdcentralen så vi skulle få en egen barnläkare (eller va det nu heter). Så dit ska vi ringa sen när knodden väl kommer.


Vecka 30

Barnet:

38 cm lång och ca 1.5 kg tung. Barnets hjärna utvecklas och växer. För att få plats veckar den ihop sig allt mer och bildar dess karakteristiska vindlingar och flikar. Barnets lungor är nästan helt utvecklade och det övar på andningsrörelser genom att höja och sänka bröstkorgen.



I morgon kommer min kära systeryster hit och ska spendera natten med mig. Skönt det då slipper jag att vara ensam. För så himlas kul är det inte direkt. Frågan är bara vad vi ska hitta på. Äta något gott å glo på en sliten gammal film kanske. Vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0