Läkare

Japp idag har jag vart hos läkaren och fixat ett nytt sjukintyg så det ska skickas i väg i morgon till försäkringskassan. Men läkaren tittade på min mage och frågade om jag ville bli helt sjukskriven men de vill jag ju inte. Jag är inte redo att gå hem än. Så jag fortsätter på 50% å skulle kroppen sätta sig på tvären får jag komma tbax å fixa en ny sjukskrivning.

Nu har jag gått in i vecka 28 alltså 27 + 1 det närmar sig med storm steg å magen den bara växer  och växer undra hur stor den kommer bli. Det  börjar bli längre ner till golvet och ju mer jag anstränger mig desto jobbigare blir det för ryggen. Men igår tog jag en alldeles egen stund på balkongen med en bra bok och solen den lös och brännde allt min kula. Men eftersom jag är som en hel hormonbomb blir jag alldeles fläckig så nu ser jag ut som en dalmatin på magen. Inte jätte het men oj vad skönt det var att sola.

I morgon blir det jobb hela dagen. Å på fredag kväll med. På lördag blir det bio med svärföräldrarna. ser fram emot det. Jag hade önskat att min egen familj fanns lite närmare så man kunde ses lite oftare. Jag har inte träffat min mamma sedan i början av juni. Det känns inte så kul att ha dom så långt bort. Men när ens liv är här å deras är där finns det tyvärr inte mycket mer att gör. Men jag saknar dom jätte mycket. 

Nästa vecka börjar min andra semester. Första veckan blir det bara att slappa andra veckan kommer jag att befinna mig i vårgårda och vara katt vakt. Jag hoppas på att vara hemma någon kväll i vart fall. Men det vet man ju inte.   




Stiliga Woody (Woodstock)



Boxar katten Rocky

None
Min älskade smulan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0