29 dagar kvar

Nedräkningen går sakta men säkert. 29 dagar är inte alls lång tid. Men ska man tro min kära syster yster ska det inte ens ta så lång tid.

Hon tror nämligen att det lilla livet kommer att ploppa ut den 25/10 kl 13:49
Hon har planerat hela min förlossning den kommer att se ut så här (enligt min syster alltså):
Vattnet kommer gå 05:54
Sen kommer värkarna
Ta en taxi till sjukan ojoj ajaj
Syrgas som bedövning (tror jag väljer lustgas i stället)
Ingen annan bedövning krävs eftersom jag har så breda höfter
13:00 sätter det fart på riktigt
49 minuter senare är det lilla livet ute
Vikt: 3895 g
Längd: 51,3 cm
Sen kommer vi att åka hem den 26/10 på förmiddagen så att dom kan komma å hälsa på.
Allt kommer att gå fin fint

Problemet är bara att jag vet inte riktigt om jag vill att min förlossning ska gå till på detta vis. Vi får väl se om hon har rätt. Sjukt rolig historia i vart fall. Fantasi är inget vi lider brist på i min familj i vart fall. Tur att man har fantasin i bland de blir så mycket roligare då.

Jag har gjort min gipsmage i dag men tyvärr var jag tvungen att göra den själv för min pojk var tvungen att dra till mammsen å pappsen. Men den blev väl så där. Inte illa för att ha gjort den själv. Tyvärr så sackade magen ihop lite på gips magen så den är inte riktigt så rund och stor som den bör vara men men det är väl smällar man får ta. Nu måste jag bara hitta en färg som vi ska måla den i. Jag drömde att jag målade den pärlemovit men det är nog inget alternativ. Vi får se. Måste pallra mig iväg till panduro och kolla lite.

I morgon blir det föräldragrupp å förhoppningsvis är Mikael tillbaka till dess. Efter det ska jag leka med Linda jag hoppas på att vi kan åka å handla grejer på willys. Men vi får väl se. Det skulle inte vara så roligt om det behövdes göras det första av allt efter BB. Tur att jag har Linda på många olika sätt.



Kommentarer
Postat av: sandra

haha rolig berättelse din syrra kommit på!

Att få lite innan bf är perfekt, dom är ju ändå färdiga 2 veckor innan bf. Hoppas du inte behöver gå över tiden!

Ett hett tips, ta EDA:n. det var helt grymt skönt. Kännde ingenting efter dom satt den!



Kram

2008-09-30 @ 10:46:47
URL: http://sandraochanders.webblogg.se/
Postat av: Emma

hihi.. låter som en bra förlossning tycker jag! :)

2008-09-30 @ 12:03:35
URL: http://www.emmafransson.blogspot.com
Postat av: Josephine

Nej men jag hoppas verkligen att det blir bättre framigenom. Fast.. det har jag sagt sen v 7-8 :P hehe.

Nu har jag iaf blivit beviljad havandeskapspenning from 9:e oktober och det ska bli så himla skönt. Hade jag inte fått det så hade de nog fått sjukskriva mig. Orkar inte med allt längre. Mycket som det är. Men nu ska jag försöka jobba på, bara 6 dagar kvar att jobba :) Gott det.

Väldans rolig förlossning. Jag har min uppstrukturerad i huvudet jag... Ska bara ha det gott ;) Haha. Kram kram

2008-09-30 @ 21:10:58
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0