41 dagar kvar

Än så länge ligger knodden fortfarande kvar uppe i lungorna. Så jag hoppas snart att den vänder på sig. För det är faktiskt rätt svårt att andas.

V:35 (34+1)
Medelvikten är 2.5 kg och längden 46 cm. Längden på lårbenet är 66 mm. Huden är täckt av ett tjockt lager fosterfett, vernix, som skyddar huden i fostervattnet. Navelsträngen är nästan en halv meter lång. Den är snurrad som en telefonsladd, elastisk och stark. Den allra sista delen av graviditeten närmar sig. Hos förstföderskan har barnet oftast lagt sig med huvudet fixerat ner i bäckenet. Det kan vara en av anledningarna till att det inte rör sig på samma sätt som tidigare. Det har inte längre samma svängrum. Barnet ökar i vikt med mellan 25 och 30 gram per dag och det börjar bli rejält trångt. Det räcker med att du känner liv varje dag. Många tycker att barnet har mer bestämda perioder, vanligen kvällstid, när det är som livligast.

Snart kommer Linda å då kan turneringen börja. Jag ringde Stino å frågade om hon ville va med men hon har ju vart på klass resa så hon va rätt trött. Så vi får väl se om hon dycker upp. De e ju inte jätte långt mellan oss.
Mikaels farmor och farfar har vart här och fisken blev jätte god. Jag han tyvärr inte göra kladdkakan så jag tänkte att jag kanske hinner med det innan Linda kommer. Vi får se.

Nu blir det lite recept jakt.

Kommentarer
Postat av: Emma

A fy vad jobbigt det måste vara att ha en bebis liggande i lungorna?! Jag kan bara tänka mej.. hehe.. skojja :)

2008-09-17 @ 20:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0