53 dagar kvar

Tiden den går bara fortare å fortare. Det käns som det var igår jag gjorde det första gravtestet och fick fullständig panik. men saker och ting har ju löst sig fint. Så jag hoppas att det kommer att göra det i framtiden med. Ni kanske har funderat på hur min räkning kan skilja sig lite. Å jag frågade BM om det. För på MVC räknar dom på ett sätt och om man tittar på sidor på internet räknar dom på ett annat. Så enligt MVC är jag i vecka 32+3 men om man kollar på exempelvis Liberos hemsida är jag i vecka 33.

"På MVC räknar vi graviditetsveckorna med start från första dagen på din senaste menstruation, därför att det är på det sättet de flesta läkare räknar numera. Även om den uppskattade dagen för befruktning egentligen är den dagen du först blev gravid, räknar de flesta människor inte graviditeten från det datumet därför att det inte finns något sätt som man säkert kan veta vilken dag du verkligen hade ägglossning och blev gravid. Så de flesta medicinskt utbildade tar den enkla vägen och går tillbaka till den första dagen för din senaste menstruation -- ett datum som de flesta kvinnor med säkerhet kan peka ut. de räknar sedan framåt 40 veckor från den dagen för att finna förlossningsdatumet."

Men ju mer jag försöker att fatta räkningen desto mer frustrerad blir jag. Men det är ju trots inte mer än ett datum. Knodden kommer när den vill så är det ju bara det e ju inte direkt ett brev på posten som man vet exakt när det kommer.

Det visade sig nu att min kära far å hans "vän" bestämt sig för att inte komma i helgen. Men de gör inte mig något för i stället kommer min syster å hennes vän. Känns skönt att för en gångs skull kunna vara den som hjälper istället för att bli hjälpt. Ibland skulle jag bara vilja ta dig under mina vingar och göma dig tills världen blir en bättre plats. Men tyvärr funkar det inte så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0