Efektiviteten själv

Igår var det fart på mig villja lova. Upp och hoppa vid 8 för att sedan tvätta fram till 1, sen färga håret i två färger och efter det lät jag saxen ta ett välbehövligt besök i mitt hår (Riktigt bra blev de oxå för att ha gjort det själv) sen var det matlagning, diskning och vika in all tvätt som gällde.

Idag har det inte vart lika fullt upp. Jag fick med mig mina grabbar ut efter det slutat snöa och då gick vi till affären för att inhandla lite ingridienser för mitt tiltänkta bak. Det blev hemmagjord snickers och rocky roads. Men de blev så där e inte helt nöjd. Men dom e helt klart ätbara.

Hemmagjord Snickers:

1 dl Strösocker
2 dl sirap
1 burk jordnötssmör
1 dl kokos
1 tsk vaniljsocker
1 liter Kapten crisp (kellogs puffat ris)
1/2 kaka blockchoklad

Värm sirap, strösocker och jordnötssmöret ta sedan av från spisen.
Rör ner kokos, vaniljsocker och kellogs.
Häll upp i en form på bakplåtspapper  30*40 och släta ut.
Pensla på smält bockchoklad

 

Låt stå i fysen en stund och när den stelnat så skär upp i rutor och njut..

Rocky Roads:

12 kakor
600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter



Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.

(Fast jag gjorde inte så mycket)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0