Gothia, hundattack och förkyldning

I måndags kom min mamma och stora lillasyster för att min minsta lillasyster skulle spela i gothia cup. Eftersom Jonte va så himla sjuk fick han å Mikael va hemma och vi ta spårvagnen ut till hisingen. Göteborgarna visade sig inte direkt från den bästa sidan. De första som hände va att en kärring med rolator kom på å körde rakt in i vagnen där Theo låg och sov och när det tog emot gjorde hon det en gång till. Sen pekade hon där mamma sat och sa DÄR SKA JAG SITTA mamma som den vänliga själ hon är flyttade givetvis på sig. Sen när platsen för rullstolar blev ledig skulle hon flytta på sig dit och domderade att jag minsan inte skulle stå ivägen och jag skulle minsan flytta på mig. Sen kom det på en annan barnvagn och då skulle jag minsan flytta på mig igen så hon fick plats men att hennes rollator stog i mitten de va skit samma och då fick jag nog så då sa jag till satkärringen att hon nog allt kunde flytta sin skit oxå. Sen kom det på ett par somalier som hade packning med sig och inte kunde komma så långt in i  vagnen och då sa hon till dom att där i öppningen fick dom minsan inte stå och när dom inte flytta på sig sa hon JÄVLA SVARTSKALLAR NI SKA INTE KOMMA HIT OCH TRO ATT NI ÄGER SPÅRVAGNEN ELLER SVERIGE FÖR DEN DELEN.  Då sa jag till min lilla familj att det gör hon då eller? Så himla otrevlig, rassistisk och rent ut sagt dum i huvudet. Jag hade sån lust att köra över hennes onda ben som hon inte va sen att meddela alla om.
Matchen förlora dock Hannie och vsk.

På tisdagen var hela familjen och även Winston och kikade på matchen som dom förövrigt vann. Men tyvärr blev all uppståndelse kring oss eftersom en annan hade med sig sin agressiva amstaff så när matchen väl var slut kommer den i full fart och sätter sig i Winstons hals. Tur i oturen hade den munkavel så beten blev inte så allvarliga men det slutade ändå på blåstjärnan för Mikael, Jonte och mamma. Bara sekunderna innan attacken satt Winston fast i Theos vagn där han låg och sov jag tackar dom övre makterna för att mamma skulle gå å kissa Winston. Om man vet att sin hund är agressiv VARFÖR tar man med sin hund till folksamlingar då?

På onsdagen spelade Hannie match kl 10 så jag och mamma va hemma med barnen. Jag tror hannie vann den matchen oxå. Sen när dom kom hem bar det av till östra för nya prover för min del. Sen på kvällen spelade Jonte, Sarha och Mikael fotboll och när dom kom in hade Sarha och Jonte vattenkrig i badkaret.

På torsdagen va jag på östra och fick dropp och det tog för övrigt 4½ timma. Jag kan  tillägga att dom man sätter kanylen fel och sprutar in koksaltlösning gör det svin ont. Tyvärr förlorade hannie matchen och dom åkte ut. Så hon och hennes kompis kom hit så dom kunde åka tåget med mamma och Sarha mysigt att få kramas med henne utan all svett =OP

Hoppas ni orkat läsa allt nu kommer lite bilder.


Hannie banny och kusinen Johanna


Suporterlaget verkar vara lite ur fokus?




Kommentarer
Postat av: johanna

hihi, menar du att jag var svettig? jag förstår inte varför du säger så? :)

älskar dig min kära stora syster!

2010-07-24 @ 12:10:43
URL: http://meragradde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0