Vet inte om jag ska skratta eller gråta

Igår var jag på sjukhuset igen för att ta nya prover . Stino var gullig och följde med som barnvakt åt Jonte snäll som hon är.
Jag hade hoppats att värdet skulle ligga på runt 40 i vart fall för förra torsdagen låg det på 35 men det visade sig att min kropp inte tar kortisonbehandlingen så jag är nere på 16 igen. Vilket synts eftersom jag har fått nya blåmärken och idag kom näsblod. Så jag får öka dosen kortison från 75mg till 100mg. Sen ska jag tillbaka på måndag för nya prover och har det inte stigit som dom vill ska dom ha kommit på vad nästa steg blir på torsdag då jag åter ska till östra för prover och läkarbesök. I värsta fall kommer dom att operera bort min mjälte och de kommer troligtvis innebära att jag lättare kommer få infektioner och måste vacciners mot allt som går att vicciners mot. Känns läskigt att inte veta vad framtiden har att utvisa.

På tal om vaccination så har Theo fått sin första idag och det gick hur bra som helst. Han va lite arg och ledsen men de går ju över snabbt som tur är. Men vi får väl se om febern kommer sen ikväll. Trött blir man i vart fall när man fått sprutor.

Kommentarer
Postat av: Emma F

Usch din stackare! Hoppas allt löser sig i alla fall! Puss

2010-06-18 @ 14:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0