This day sucks!!!

Shit vilken dag. Jag har spenderat min dag ihop med Jonte och Theo på östras barnakutmottagning. Jonte fläkte sin stortånagel i fredags men då såg det inte så illa ut visst de va långt ner men de såg inte ut att vara någon faa på taket. Igår kväll var tån lite röd och i morses var tån jätte röd, varm och det hade börjat vätska sig. Så de va bara att åka in. Väl där fick Jonte bedövningssalva på foten som skulle verka i en timma och sen efter det fick han bedövningsspruta som skulle verka i några minuter och sen kom tre personer in två som var nere vid fötterna och en som satt och pratade med honom och gav honom en klubba. Sen drog dom bort hela stortå nageln.
Jag tror jag tyckte det var jobbigare än Jonte han grät bara lite när han fick sprutorna.
Men nu ikväll har han haft ont.
Givetvis var det just idag som Mikael skulle i väg till ullared med sina jobbarkompisar så vi fick va själva. Men vi överlevde det oxå. Mikael överraskade mig med att ha köpt ett jätte fint halsband med både Jontes och Theos månadssten. Så himla roligt och bli överraskad på det viset.


Jontes fot i ett jätte bandage så det blir ingen lek utomhus för vår del på ett tag =O(


Mitt fina halsband. Den gröna stenen är Jonte och den blå är Theo

Kommentarer
Postat av: Josephine

Vilken liten otursgubbe Jonte är :) Han verkar vara en riktig vilde som skadar sig lite titt som tätt. Pontus har (peppar, peppar) än så länge inte skadat sig någe vidare, något blåmärke här och där annars så har det varit lugnt. Fast det kommer väl det med kan jag tro.

Har ni hört något om Theos röntgen?

Hoppas ni mår bra i övrigt. Ta hand om er.

Kram kram

2010-05-11 @ 07:54:57
Postat av: Christina

Vilket gulligt halsband, precis vad du behövde :0*

Hoppas ni får en lugn kväll, vi har ju en tidigt morgon som väntar oss..

Ring om det är något.. :)

Många Kramar

2010-05-11 @ 22:32:27
URL: http://misskissie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0