Pai syndrom

Idag har jag å Thelito vart hos hudläkare. Dom sa att Theo troligtvis har något som heter Pai syndrom. Det betyder att under fosterstadiet växte skalldelarna ihop för sakta och pressade ut mjukvävnadsdelar som bildade hudflikarna och bulorna. Inget farligt och inget man lider av bortsett från det estetiska då. Det finns dock bara 10 dokumenterade fall i hela världen och Theo är det första svenska. En del av dom andra barnen hade föds med gomspalt eller harmynt. Ett fall hade en stor fettvävnad i det centrala nervsystemet som orsakade epelepsi. Theo hade ju dock en fettvävnad där också men inte heller det någon fara eller onormalt. Så nu verkar det som att det är lugnt på den fronten. Det enda som återstår nu är att vänta på en tid till plastiken för att få en bedömning om när man kan tänkas operera bort bulorna och den sista hudfliken.

Skönt att inte behöva oroas mer för det. Nu hoppas jag bara att hörseln reder ut sig med. Så är det bara mina problem kvar sen. Jag väntar med spänning tills på fredag när min dom kommer. Jag vet att mina värden ser illa ut. Jag blöder ifrån mina slemhinnor och det talar för kassa värden tyvärr.


Mina fina killar jag älskar er av hela mitt hjärta så det gör ont



Kommentarer
Postat av: Emma F

Shit eller.. 10 dokumenterade fall i hela världen. Theo är ganska speciell med andra ord :) Tur att det inte är någonting farligt. Jobbigt det där med dina värden då... att det aldrig kan ta slut?? :( Tur att du har en underbar familj att luta dig mot. Kram kram

2010-09-08 @ 12:11:03
Postat av: Sandra

Vad skönt att höra!

Hoppas nu bara på goda nyheter för dig också!



Puss

2010-09-08 @ 13:05:38
URL: http://Sandraochanders.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0