Hemma igen

Igår fick vi komma hem igen.

I måndags var vi på sjukan halv 8 och vid halv 9 kom vi ner till op. Där fick vi sitta i mysrummet och leka lite sen fick Theo lite lugnande och en jätte söt nalle som han älskar. Sen fick vi vänta lite tills det lugnande hade verkat. Efter det fick vi komma in på op salen och där fick Theo sitta i mitt knä medans dom sövde honom med mask. Det var riktigt jobbigt att behöva lämna honom där sovandes på op bordet. Men alla läkare och sköterskor var så himla gulliga och förstående.
När vi hade lämnat lillfisen där återstog en lång lång väntan. Vid 11 tiden fick vi komma ner till uppvaket och där låg han i sin säng med en tratt med syrgas intill ansiktet plåster i pannan och på näsan. Inte i bandage och super lessen som i min fantasi. Vid 1 tiden vaknade han till liv och ville komma upp och kramas och gosa lite. Vid två kom vi upp till avdelningen och där fick han lite fruktpure. Sen låg han i sin säng och lekte med sin fina nalle tills han somnade vid 5.
Han är min hjälte min super modiga lillafis. Inget gnäll inte alls ledsen och superglad och busig. Så himla skönt att han har fixat det här så bra. Jag är så imponerad.


        
Theos första blåklocka.

Kommentarer
Postat av: M-L

åh vad glada vi är att det gick så bra för er! hoppas allt läker fint och inte kliar förfärligt mycket!

2011-03-02 @ 11:06:51
URL: http://mammamimmie.blogg.se/
Postat av: Camilla mamma till Theodore

Verkligen en modig liten pojke du har! Och även storebror så klart. Kan inte vara lätt att ta in och förstå allt..



Än får inte Theodore välling, ammar rätt så mycket fortfarande så han äter varm lunch, gröt på kvällen och något mellanmål på eftermiddagen, resten amning.



Tycker också buzzador är ett roligt sätt att prova saker. Tycker dock att det ibland är svårt att dela ut alla prover. Ibland är det så många och jag har inte så många vänner med barn. Men har precis anmält intresse att prova en kattmat, så där har jag lättare att dela ut :O)

2011-03-02 @ 14:33:00
URL: http://miniwe.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0