Hur funkar det?

Fascinerande hur vår kropp fungerar egentligen. När den säger ifrån helt utan förvarning.

Igår var jag på jobbet i 4 timmar drygt. Jag fick åka hem för magen total strejkade. Det har aldrig hänt innan utan att jag har vart magsjuk. Jag trodde verkligen magen skulle sprängas. Det gjorde så ont så jag var helt svimfärdig. Som tur var fick dom in någon annan så jag kunde åka hem å må dåligt ifred. Dock har ju barnen fått va hemma eftersom OM det nu skulle vart magsjuka får dom ju inte va där. Så idag har jag haft fullt upp med mig själv och dom. Men chokladbollar/negerbollar blev gjorda i vart fall och det uppskattades.

Nu till en helt annan sak.
Jag å Jonte satt å pratade om tjejer å killar förut å han sa att han va tjej.
Jag: ja men Jonte du har ju snorre å det är ju bara killar som har det.
Jonte: jag har pappa har å Theo har.
Jag: precis men mamma har ju ingen så jag är ju inte någon kille utan tjej.
Jonte: ja mamma har bara rumpa.
Jag: haha men de går ju inte vad gör man med rumpan?
Jonte: bajsar. Vi får köpa en stor snorre till dig mamma så du kan kissa.

Gullunge där. Vilken grym fantasi han har.

Men frågan är vad ni säger om det kvinnliga könsorganet vad har ni för namn för det till era små. Jag vet i sjutton vad jag ska säga. Inte det fula F ordet å inte snipa/snippa.


Kommentarer
Postat av: Christina

Det är ju en Fiffi :)

Ibland måste man ut och rasta Fiffi dessutom :P



hahaha verkar som det gick bra för T när han passade dem sist ;) Han var helt slut när han kom hem.



Hoppas du mår bättre nu.. Kunde ju inte följt med mig till gymmet om du inte mår bra :( Hade jag vetat tidigare att jag skulle få vara helt alena då hade jag bokat in mig på zumba passet som var ikväll men jag säger bara guu så skabbig lokalen har blivit, verkar nästan som de ska stänga ner sen när det öppnat på torget. Fast jag frågade aldrig ska jag nog göra nästa gång. :) Nattinatti Kram

2012-01-18 @ 00:09:26
Postat av: Josephine

Har också lite svårt för detdär med att benämna det kvinnliga könsorganet... men Pontus har en bok där kroppsdelarna skrivits och där står det snippa. Så här har det helt enkelt bara blivit SNOPP och SNIPPA. Det är ju två ganska lika ord för "samma" sak på tjejer och killar :)

Pontus säger "sippa"!

Fast just nu är det mycket kiss och bajs här hemma. Han har verkligen kommit in i en sådan ålder :)

hihi.

KRamkram

2012-01-18 @ 09:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0